Påminnelse pressinbjudan: Träffa sågverksbranschen på Trämarknaden i Karlstad

Publicerad 2016-11-15

17 november, Elite Stadshotell, Karlstad

Ta del av de senaste prognoserna och trenderna när det gäller utvecklingen av trämarknaden. På plats finns några av trä- och sågverksindustrins tyngsta företrädare.

Välkommen till Trämarknaden i Karlstad, mötesplatsen för sågverksbranschen sedan mer än 50 år tillbaka. Förmiddagen den 17 november diskuteras ”Träbyggandet - motorn i Värmlands utveckling?”. I den diskussionen deltar Mats Kinnwall, chefekonom på Skogsindustrierna, Mikael Lindberg, Head of Sales Scandinavia på Stora Enso och Susanne Rudenstam, chef på Sveriges Träbyggnadskansli.

Under eftermiddagen hålls den traditionella trävarumarknadsdebatten. Ulf S Gustafsson från Byggmaterialhandlarna berättar om den svenska bygghandelsmarknaden. David Hopkins från Timber Trade Federation talar om brittiska marknaden i skenet av Brexit och Magnus Niklasson från Skogsindustrierna presenterar en marknadsöversikt. Lars Thorsrud från Moelven Timber och Olle Berg från Setra Group deltar som sågverksrepresentanter.

Dagen avslutas med utnämning av riddare av Trämarknadsorden och marknadsmingel.

- Trämarknaden i Karlstad utgör en central mötesplats för sågverks- och träbyggnadsindustrin och är ett viktigt forum där de senaste trenderna och nyheterna inom träindustrin diskuteras, säger Mikael Eliasson, direktör på Svenskt Trä.

Presslunch kl 12:00
Under presslunchen medverkar dagens föredragshållare och temat för lunchen kommer att vara bland annat följande:

• Brexit
  • Regionalutveckling - bioekonomi
  • Nya marknader
  • Så går det för sågverksindustrin
  • Utveckling och kunskap

Anmälan presslunch
Presslunchen tillsammans med föredragshållarna äger rum kl 12:00 den 17 november på Elite Stadshotell. Vänligen anmäl dig till camilla.carlsson@svenskttra.se.

Mikael Eliasson, direktör Svenskt Trä
mikael.eliasson@svenskttra.se